Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OP 642/3 filtron wix

Filtr oleju OP 642/3 FILTRON WIX

OP 642/3 Filtr oleju FILTRON WIX
filtron OP 642/3
30.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (162 ocen)
numer części:

OP 642/3

producent:

FILTRON WIX

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 89
Wymiar gwintu M 20 X 1.5
średnica zewnętrzna [mm] 88
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 70
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62
nr EAN 5904608046420

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 642/3 FILTRON WIX

Filtr oleju pasuje do: INFINITI EX, FX, M, Q70, QX50 I, QX70; NISSAN NAVARA NP300, PATHFINDER III; RENAULT GRAND SCENIC III, LAGUNA, LAGUNA III, LATITUDE, MEGANE, MEGANE III 1.9D/3.0D 10.05-
numery OEM:
NISSAN      15208-00Q0M
NISSAN      15208-00Q0N
RENAULT      82 00 552 603
RENAULT      82 00 893 554
RENAULT      82 01 059 775
SUZUKI      16510-00KA1
SUZUKI      16510-00KA1-000

Zastosowanie Filtr oleju OP 642/3 FILTRON WIX w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju OP 642/3 FILTRON WIX:

2020-05-22
 5/5
Używam od lat to chyba najlepsza rekomendacja.
2021-12-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-03-20
 5/5
Kupuję w tym sklepie od wielu lat zawsze wszystko najlepszym w porządku
2023-12-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-05-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-06-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-03-23
 5/5
Kupuję w tym sklepie od wielu lat zawsze wszystko najlepszym w porządku
2022-02-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-15
 5/5
ok
2023-10-06
 5/5
Wszystko w porządku. POLECAM.
2022-08-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-10
 5/5
kupuję filtron, nigdy nie było z nimi problemu
2020-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-09
 5/5
Konsultant dobrał mi filtry po numerze nadwozia wszystkie pasują jak ulał
2021-10-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-01-02
 5/5
produkt dobrej jakości za przystępną cenę (kupiłem po raz 5-ty)
2021-11-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-19
 5/5
Mój kolega polecił mi zakup filtra producent, dobry wybór
2020-06-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-06-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-12-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-02-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-12-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.