Podpora trójramienna, wał napędowy 302685 GKN (LÖBRO)
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 20 | |
Średnica 1 [mm] | 20,07 | |
Szerokość 1 [mm] | 24,00 | |
Długość całkowita [mm] | 48,00 | |
Średnica przegubu trójbieżnego (Tripode) [mm] | 32,00 | |
Szerokość [mm] | 11,00 | |
Sworzeń Ø 1 [mm] | 19,09 | |
Nowa część | | |
nr EAN | 4019064127222 | |
- Informacje
- N-ry oe
- Zamienniki
- Zastosowanie w autach
Dodatkowe informacje o produkcie Podpora trójramienna, wał napędowy 302685 GKN (LÖBRO)
numery OEM:
FIAT | | 5949990 |
FIAT | | 7702195 |
LANCIA | | 7702195 |
SEAT | | SE022141501 |
Zastosowanie Podpora trójramienna, wał napędowy 302685 GKN (LÖBRO) w samochodach:
Krzyżak wału
Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.
Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.
Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.
GKN LÖBRO to niemiecki producent części samochodowych, który istnieje od ponad 100 lat. Firma została założona w 1921 roku przez braci Friedrisha i Karlheinza Löbrom jako producent łożysk do napędów samochodowych. Firma szybko rozpoczęła produkcję różnych części samochodowych, w tym tulei, półosi, sprzęgła, koła zębate, wałków napędowych i wałków rozrządu. Od lat 50. firma zaczęła inwestować w nowe technologie, które pozwoliły jej na produkcję nowych części samochodowych, w tym wysoce wytrzymałych i wysoce precyzyjnych części.
W latach 90. firma opracowała i wprowadziła na rynek nowe technologie, które umożliwiły produkcję części samochodowych o wyższej wytrzymałości i precyzji. Dzisiaj GKN LÖBRO jest jednym z wiodących producentów części samochodowych w Europie i na świecie. Firma produkuje szeroki zakres części samochodowych, w tym łożyska, tuleje, półosi, sprzęgła, koła zębate, wałków napędowych i wałków rozrządu. Firma oferuje również szeroki wybór części samochodowych wyprodukowanych dla różnych marek samochodów, w tym Audi, BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Opel i wiele innych.