Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 544 0170 20 ina

Zestaw koła pasowego, wał korbowy 544 0170 20 INA

544 0170 20 Zestaw koła pasowego, wał korbowy INA
915.00 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

544 0170 20

producent:

INA

Średnica [mm] 154,00
Szerokość [mm] 31,00
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4014870609702

skład zestawu:
544 0170 10 Koło pasowe, wał korbowy
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 544 0170 20 INA

Koło pasowe wału korbowego (z tłumikiem drgań skrętnych) pasuje do: AUDI A3; VW GOLF VII, GOLF VIII, JETTA IV, MULTIVAN T7, PASSAT B8, TIGUAN 1.4H 04.11-
numery OEM:
AUDI      04E 105 243 K
AUDI      04E105243K
SEAT      04E 105 243 K
SEAT      04E105243K
SKODA      04E 105 243 K
SKODA      04E105243K
VOLKSWAGEN      04E 105 243 K
VOLKSWAGEN      04E105243K
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zestaw koła pasowego, wał korbowy 544 0170 20 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw koła pasowego, wał korbowy 544 0170 20 INA:

2024-03-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-19
 3/5
Pomimo zapewnieniu w rozmowie telefonicznej, że produkt jest dostępny, okazało się, że nie jest. Wybrałem zamiennik. - odpowiedź sklepu: To nie był zamiennik tylo INA nie produkuje sama tej części a pakuje część poddostawcy
2023-11-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.