Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, FO-989S japanparts

Filtr oleju FO-989S JAPANPARTS

FO-989S Filtr oleju JAPANPARTS
 

    Ocena:
5/5 (11 ocen)
numer części:

FO-989S

producent:

JAPANPARTS

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 101
średnica zewnętrzna [mm] 94,6
Średnica zabudowy [mm] 71
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
nr EAN 8033001063110
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju FO-989S JAPANPARTS

FILTR OLEJU JAPANPARTS FO-989S JEEP GRAND CHEROKEE II 4.0 4X4 99-
numery OEM:
MITSUBISHI      MD333200

Zastosowanie Filtr oleju FO-989S JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju FO-989S JAPANPARTS:

2021-10-01
 5/5
filtr pasował i cena b. dobra
2020-07-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-10-30
 5/5
Części japanparts są godne polecenia
2021-01-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-02-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-12-17
 5/5
Dobry już założony
2020-11-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-02-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-07
 5/5
Jakość na pewno lepsza niż innych producentów których testowałem

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.