Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » FO-800S japanparts

Filtr oleju FO-800S JAPANPARTS

FO-800S Filtr oleju JAPANPARTS
japanparts FO-800S
Filtr oleju FO-800S
 

    Ocena:
5/5 (20 ocen)
numer części:

FO-800S

producent:

JAPANPARTS

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 102
średnica zewnętrzna [mm] 80
Średnica zabudowy [mm] 63
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 -16 UNF
nr EAN 8033001062816

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju FO-800S JAPANPARTS

FILTR OLEJU JAPANPARTS FO-800S SUZUKI JIMNY 1.3 14-, GRAND VITARA 2.7 XL-7 01-, SAMURAI 1.3 88-
numery OEM:
DAIHATSU      1560187Z01
FIAT      71742115
FIAT      71746761
FIAT      71747593
FIAT      71768154
NISSAN      5-13240-017-0
NISSAN      5-13240-093-0
NISSAN      9-132240-088-0
NISSAN      9-13240-804-0
SUZUKI      16510-60B11
SUZUKI      16510-83000
SUZUKI      16510-83001
SUZUKI      16510-83011
SUZUKI      16510-83012
SUZUKI      1651060B00
SUZUKI      1651060B10
SUZUKI      1651060B11000
SUZUKI      1651061A00
SUZUKI      1651061A01000
SUZUKI      1651061A02
SUZUKI      1651061A02000
SUZUKI      1651061A20
SUZUKI      1651061A20000
SUZUKI      1651061A20MHL
SUZUKI      1651061A20MIT
SUZUKI      1651061A21000
SUZUKI      1651061A30
SUZUKI      1651061A30000
SUZUKI      1651061A31
SUZUKI      1651061A31000
SUZUKI      1651083000000
SUZUKI      1651083001000
SUZUKI      1651083012000
SUZUKI      1651085C00
SUZUKI      1651085C00000
SUZUKI      1651085C10000
SUZUKI      1651085C20
SUZUKI      1651085C20000
SUZUKI      1651085FA0
SUZUKI      1651090J00
SUZUKI      1651090J00000
SUZUKI      16510A60B00
SUZUKI      16510A83000
SUZUKI      16510B83000
TOYOTA      15600-87104
TOYOTA      15601-13010
TOYOTA      15601-13011

Zastosowanie Filtr oleju FO-800S JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju FO-800S JAPANPARTS:

2023-02-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-10-30
 5/5
Części japanparts są godne polecenia
2020-12-17
 5/5
Dobry już założony
2023-02-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-07
 5/5
Jakość na pewno lepsza niż innych producentów których testowałem
2022-07-05
 5/5
Uważam ze filtr swoją cena i jakością miażdży konkurencje. W zestawie dostajemy komplet nowych oringów wraz z podkładka miedzina pod korek spustowy oleju.
2020-07-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-01
 5/5
filtr pasował i cena b. dobra
2022-02-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-02-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-09-08
 5/5
produkt wysokiej jakości, polecam
2023-03-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-02-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.