Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, 1701499 kraft automotive

Filtr oleju 1701499 KRAFT AUTOMOTIVE

 

    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

1701499

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Numer seryjny K1701499
nr EAN 5901159242776
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1701499 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      160 180 03 10
MERCEDES-BENZ      160 184 00 25
MERCEDES-BENZ      160 184 02 25
MERCEDES-BENZ      660 184 00 25
MERCEDES-BENZ      A 160 180 03 10
MERCEDES-BENZ      A 160 184 00 25
MERCEDES-BENZ      A 160 184 02 25
MERCEDES-BENZ      A 660 184 00 25
SMART      000 3041 V 003
SMART      000 3041 V 004
SMART      000 8034 V 001
SMART      001 972 V 001
SMART      001 9727 V 001
SMART      19727V001

Zastosowanie Filtr oleju 1701499 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1701499 KRAFT AUTOMOTIVE:

2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.