Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 152071758757 magneti marelli

Filtr oleju 152071758757 MAGNETI MARELLI

152071758757 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154072375504, 71758757

numer części:

152071758757

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 65
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu UNF 3/4"-16
Średnica 1 [mm] 63
Średnica 2 [mm] 53
średnica zewnętrzna [mm] 69
nr EAN 8001063522616

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071758757 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
DAIHATSU      1560187107
DAIHATSU      1560187107000
DAIHATSU      1560187107LOC
DAIHATSU      1560187204
DAIHATSU      1560187204000
DAIHATSU      1560187700
DAIHATSU      1560187703
DAIHATSU      1560187703000
DAIHATSU      1560187704
DAIHATSU      1560197202
NISSAN      152084A00A
OPEL      4708878
OPEL      4711189
OPEL      93167825
OPEL      93193705
OPEL      95599746
SUZUKI      1651081420
SUZUKI      1651081420000
SUZUKI      1651082701
SUZUKI      1651082701000
SUZUKI      1651082702
SUZUKI      1651082702000
SUZUKI      1651082703
SUZUKI      1651082703000
SUZUKI      1651083010
SUZUKI      16510M68K00
SUZUKI      16510M68K00000
CHEVROLET      25183779
CHEVROLET      96565412
CHEVROLET      96570765
PIAGGIO      1560187204000
PIAGGIO      1560187703000
PIAGGIO      438038
AC      PF2210
AC      X139
AC      X556

Zastosowanie Filtr oleju 152071758757 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071758757 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.