Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Volkswagen PASSAT ALLTRACK B8 Variant (3G5, CB5) 1.4 TSI 4motion (2015.05-???) 150km » 5033311 nk
wybrany samochód: 
Volkswagen Passat Alltrack B8 Variant (3g5, Cb5) 1.4 Tsi 4motion (2015.05-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033311 NK

5033311 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
nk 5033311
37.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5033311

producent:

NK

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintuM16x1,5
nr EAN5703858823535

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033311 NK

KOĐC. DR. KIER. DB SPRINTER 06-/ VW CRAFTER LE/PR
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      906 460 00 48
MERCEDES-BENZ      906 460 01 48
MERCEDES-BENZ      906 460 03 48
MERCEDES-BENZ      A906 460 00 48
MERCEDES-BENZ      A906 460 01 48
MERCEDES-BENZ      A906 460 03 48
VOLKSWAGEN      2E0 498 104
VOLKSWAGEN      2E0 498 104 A
VOLKSWAGEN      2E0 713 501

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033311 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.