Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-1337 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1337 OPTIMAL

G1-1337 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1337
55.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-1337

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość [mm] 90
Wymagana ilość 2
Wymiar stożka [mm] 16,9
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 RHT M
alternatywny zestaw naprawczy G0-722
Numer artykułu zalecanego dodatku G2-1172
nr EAN 4031185248686

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1337 OPTIMAL

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1337 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1337 producenta OPTIMAL

MERCEDES-BENZ

90610481001, 90610481003, 9064600048, 9064600148, 9064600348, A90610481001, A90610481003, A9064600048, A9064600148, A9064600348

VOLKSWAGEN

2E0498104, 2E0498104A, 2E0713501

numery OEM:
CHRYSLER      68020845AA
CHRYSLER      68047089AA
MERCEDES-BENZ      90610481001
MERCEDES-BENZ      90610481003
MERCEDES-BENZ      9064600048
MERCEDES-BENZ      9064600148
MERCEDES-BENZ      9064600348
MERCEDES-BENZ      A90610481001
MERCEDES-BENZ      A90610481003
MERCEDES-BENZ      A9064600048
MERCEDES-BENZ      A9064600148
MERCEDES-BENZ      A9064600348
VOLKSWAGEN      2E0498104
VOLKSWAGEN      2E0498104A
VOLKSWAGEN      2E0713501

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1337 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.