Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mitsubishi Canter (FE5, FE6) VI Canter 35 (1996-2001) 116km » G1-109 optimal
wybrany samochód: 
Mitsubishi Canter (fe5, Fe6) Vi Canter 35 (1996-2001) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-109 OPTIMAL

G1-109 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-109
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-109
39.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:1 szt.
Wtorek: >10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

G0-049, G0-053, G0-055, G0-528, G0-530, G0-536, G0-562, G0-624, G0-627, G0-632, G0-644, G0-667

numer części:

G1-109

dostawca:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz lewej
Długość [mm]74,9
Wymiar stożka [mm]12,8
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,50 RHT F
parzyste numery artykułówG1-110
nr EAN4031185911092
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-109 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-109 LEWA SEAT IBIZA,TOLEDO/VW GOLF,POLO,PASSAT
numery OEM:
SEAT      191419811
SEAT      3A0422811
SEAT      6N0419811
VOLKSWAGEN      191419811
VOLKSWAGEN      3A0419811
VOLKSWAGEN      3A0422811
VOLKSWAGEN      6N0419811

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-109 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.