Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Volkswagen TRANSPORTER T3 Platforma / podwozie (24_) 2.1 Syncro (1985.08-1992.07) 95km » G1-994 optimal
wybrany samochód: 
Volkswagen Transporter T3 Platforma / Podwozie (24_) 2.1 Syncro (1985.08-1992.07) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-994 OPTIMAL

G1-994 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-994
46.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-608

numer części:

G1-994

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]95
Wymiar stożka [mm]13,2
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,50 RHT F
parzyste numery artykułówG1-1004
Rodzaj mocowaniawiszący
nr EAN4031185070553

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-994 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-994 LEWA AUDI A3 97-/SEAT LEON,TOLEDO/VW BORA,GOLF IV 13,00MM
numery OEM:
AUDI      1J0422811B
AUDI      8Z0423812A
SEAT      1J0422811B
SKODA      1J0422811B
VOLKSWAGEN      1J0422811B

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-994 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.