Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK1640 sasic

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1640 SASIC

6PK1640 Pasek klinowy wielorowkowy SASIC
67.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1640

numer części:

6PK1640

producent:

SASIC

Długość [mm] 1640
Ilość żeber 6
dla numeru OE 9676553180
nr EAN 3660872462923

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1640 SASIC

Pasek wielorowkowy (6PK1640)
numery OEM:
BMW      11287515316
BMW      11287532146
BMW      11287552236
BMW      11287631811
CITROËN      9676553180
FORD      1102827
FORD      1125415
FORD      1206466
FORD      1731727
PEUGEOT      9676553180
RENAULT      7700860463
RENAULT      7700869538
RENAULT      7701064344
RENAULT      7701065995
RENAULT      8200058139
SUBARU      809221050
VOLVO      08642562
VOLVO      09146160
VOLVO      30819189
VOLVO      31216255
VOLVO      8200058139
VOLKSWAGEN      062145933
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK1640 SASIC w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.