Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » S 3293 R sofima

Filtr oleju S 3293 R SOFIMA

S 3293 R Filtr oleju SOFIMA
17.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

S 3293 R

producent:

SOFIMA

Wysokość [mm] 91
Wymiar gwintu M 20 X 1,5
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 78
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 71
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 61
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 8013097041827

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju S 3293 R SOFIMA

Filtr oleju pasuje do: CITROEN AX, BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, BX, C15, C15/MINIVAN, C4 I, CX I, CX II, EVASION, JUMPER, JUMPY, SAXO, XANTIA, XM, XSARA, ZX; FIAT DUCATO, SCUDO 1.0-3.0 08.66-
numery OEM:
CITROËN      1109-AP
CITROËN      1109-K2
CITROËN      1109-L1
CITROËN      1109-N3
FIAT      9567205780
FIAT      9623907180
FIAT      9624148680
FIAT      9628173380
NISSAN      15208-6F901
NISSAN      15208-6F905
PEUGEOT      1109-AP
PEUGEOT      1109-K1
PEUGEOT      1109-L0
PEUGEOT      1109-N2
SUZUKI      16510-66G00
SUZUKI      16510-66G00-000
SUZUKI      16510-86CB0
SUZUKI      16510-86CB0-000
TOYOTA      SU001-00453
HYUNDAI      26300-29000
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju S 3293 R SOFIMA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju S 3293 R SOFIMA:

2022-01-03
 5/5
Filterek w korzystnej cenie w tym sklepie
2022-09-30
 5/5
Filtr Ok, stosuję do Iveco Daily.
2020-05-07
 5/5
Olej OK, czeka na wymianę.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

SOFIMA