Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » S 3298 R sofima

Filtr oleju S 3298 R SOFIMA

S 3298 R Filtr oleju SOFIMA
sofima S 3298 R
Filtr oleju S 3298 R
19.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka dzisiaj
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

S 3298 R

producent:

SOFIMA

Wysokość [mm] 80,5
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 78
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 71
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 61
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 8013097041865

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju S 3298 R SOFIMA

Filtr oleju pasuje do: LADA NIVA; SAAB 90, 900 I, 900 II, 9000, 9-3, 9-5, 99 1.7-3.0 04.72-12.15
numery OEM:
FORD      1555451
FORD      1564767
FORD      1565486
FORD      5003559
FORD      5003560
FORD      5003561
FORD      5003915
FORD      5003931
FORD      5003932
FORD      74HM-6714-BB
FORD      74HM-6714-CB
FORD      A770X-6714-AAA
FORD      A770X-6714-KA
FORD      A770X-6714-LA
FORD      A770X-6714-MA
FORD      A770X-6714-RA
FORD      A770X-6714-UA
SAAB      55560202
SAAB      7496144
SAAB      7894066
SAAB      834940
SAAB      8349409
SAAB      914444
SAAB      9144445
SAAB      930957
SAAB      9309576
SAAB      93186554
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju S 3298 R SOFIMA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju S 3298 R SOFIMA:

2022-09-30
 5/5
Filtr Ok, stosuję do Iveco Daily.
2020-05-07
 5/5
Olej OK, czeka na wymianę.
2022-01-03
 5/5
Filterek w korzystnej cenie w tym sklepie

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

SOFIMA