Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » S 3584 R sofima

Filtr oleju S 3584 R SOFIMA

S 3584 R Filtr oleju SOFIMA
27.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

S 3584 R

producent:

SOFIMA

Wysokość [mm] 85,5
Wymiar gwintu M 22 X 1,5
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 78
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 72
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1,5
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 8013097050942

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju S 3584 R SOFIMA

Filtr oleju pasuje do: CITROEN JUMPER II; FORD MONDEO V, TRANSIT V363; LAND ROVER DEFENDER; PEUGEOT BOXER 2.0D/2.2D 03.11-
numery OEM:
CITROËN      9808867880
FORD      1812551
FORD      2128722
FORD      BK2Q-6714-AA
FORD      BK2Q-6714-BA
PEUGEOT      9808867880
LAND ROVER      LR058104
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju S 3584 R SOFIMA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju S 3584 R SOFIMA:

2022-01-03
 5/5
Filterek w korzystnej cenie w tym sklepie
2020-05-07
 5/5
Olej OK, czeka na wymianę.
2022-09-30
 5/5
Filtr Ok, stosuję do Iveco Daily.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

SOFIMA