Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 60 10 0216 swag autoteile gmbh

Zestaw osłon, wał napędowy 60 10 0216 SWAG Autoteile GmbH

60 10 0216 Zestaw osłon, wał napędowy SWAG Autoteile GmbH
42.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

60 10 0216

Długość [mm] 93
Materiał Guma
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 0,416
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 28
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 79
nr EAN 4044688664457

skład zestawu:
10 92 9820 Opaska zaciskowa
60 10 0215 Osłona, wał napędowy
99 83 0001 Smar molibdenowy
99 94 5644 Opaska zaciskowa
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 60 10 0216 SWAG Autoteile GmbH

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 28/79) (dł.93) pasuje do: RENAULT MASTER II, MASTER III, TRAFIC II 2.0D-3.0D 03.01-
numery OEM:
RENAULT      77 01 209 260

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 60 10 0216 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.