Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Toyota LITEACE Autobus (_R2_) 2.0 D (CR21LG) (1992.01-1994.05) 72km » 90 92 7813 swag autoteile gmbh
wybrany samochód: 
Toyota Liteace Autobus (_r2_) 2.0 D (cr21lg) (1992.01-1994.05) 72km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 90 92 7813 SWAG Autoteile GmbH

90 92 7813 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

90 92 7813

Status produktu: Normalny
Długość [mm]171
Gwint zewn. [mm]M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm]M14 x 1,5
Rozmiar klucza34
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]0,47
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
nr EAN4044688541222

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 90 92 7813 SWAG Autoteile GmbH

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 171mm) pasuje do: HYUNDAI SONATA IV, XG; KIA MAGENTIS I 2.0-3.5 03.98-12.05
numery OEM:
HYUNDAI      57724-38000
HYUNDAI      57724-38010
KIA      57724-38000
KIA      57724-38010
zamienniki:
87212
brak
SIDEM
41-0159
KAGER
41-0871
KAGER
44026
brak
SPIDAN
0602486
brak
OCAP
0602559
brak
OCAP
240114
brak
A.B.S.
240386
brak
A.B.S.
5033417
brak
NK
19065033417
brak
SBS
V52-9547
brak
VAICO
AX7003
brak
BIRTH
FL892-C
brak
KAWE
HY-AX-10587
brak
MOOG
AX0124
brak
BIRTH
8500 43210
brak
KAWE

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 90 92 7813 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 90 92 7813 SWAG Autoteile GmbH:

2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.