Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 112 917 topran

Koło pasowe, wał korbowy 112 917 TOPRAN

112 917 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

112 917

producent:

TOPRAN

Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Guma / metal
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Liczba rowków 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 112 917 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: AUDI A3, A4 B7, A6 C6, TT; SEAT ALTEA, ALTEA XL, EXEO, EXEO ST, LEON, TOLEDO III; SKODA OCTAVIA II; VW EOS, GOLF V, GOLF VI 2.0 09.04-11.17
numery OEM:
AUDI      06F 105 243
AUDI      06F 105 243H
AUDI      06F 105 243J
SEAT      06F 105 243
SEAT      06F 105 243H
SEAT      06F 105 243J
SKODA      06F 105 243
SKODA      06F 105 243H
SKODA      06F 105 243J
VOLKSWAGEN      06F 105 243
VOLKSWAGEN      06F 105 243H
VOLKSWAGEN      06F 105 243J

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 112 917 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.