Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 113 662 topran

Koło pasowe, wał korbowy 113 662 TOPRAN

113 662 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
372.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

113 662

producent:

TOPRAN

Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Guma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Liczba rowków 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 113 662 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: AUDI A4 B7, A4 B8, A5, A6 C6, A6 C7, A7, A8 D3, Q5, Q7; VW TOUAREG 2.7D-4.2D 10.02-09.18
numery OEM:
AUDI      059 105 251AA
AUDI      059 105 251AB
AUDI      059 105 251AD
AUDI      059 105 251AF
AUDI      059 105 251AG
AUDI      059 105 251AH
AUDI      059 105 251AJ
AUDI      059 105 251AQ
AUDI      059 105 251AR
AUDI      059 105 251AS
AUDI      059 105 251AT
AUDI      059 105 251BB
AUDI      059 105 251BN
AUDI      059 105 251BP
AUDI      059 105 251BQ
AUDI      059 105 251DB
AUDI      059 105 251DJ
AUDI      059 105 251S
VOLKSWAGEN      059 105 251AA
VOLKSWAGEN      059 105 251AB
VOLKSWAGEN      059 105 251AD
VOLKSWAGEN      059 105 251AF
VOLKSWAGEN      059 105 251AG
VOLKSWAGEN      059 105 251AH
VOLKSWAGEN      059 105 251AJ
VOLKSWAGEN      059 105 251AQ
VOLKSWAGEN      059 105 251AR
VOLKSWAGEN      059 105 251AS
VOLKSWAGEN      059 105 251AT
VOLKSWAGEN      059 105 251BB
VOLKSWAGEN      059 105 251BN
VOLKSWAGEN      059 105 251BP
VOLKSWAGEN      059 105 251BQ
VOLKSWAGEN      059 105 251DB
VOLKSWAGEN      059 105 251DJ
VOLKSWAGEN      059 105 251S
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 113 662 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.