Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 304 830 topran

Koło pasowe, wał korbowy 304 830 TOPRAN

304 830 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
217.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

304 830

producent:

TOPRAN

Materiał Guma / metal
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Liczba rowków 1 4
Liczba rowków 2 6
Koła pasowe Koło pasowe podwójne

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 304 830 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4; 6) pasuje do: CITROEN JUMPER II; FIAT DUCATO; FORD TOURNEO CUSTOM V362, TRANSIT, TRANSIT CUSTOM V362; PEUGEOT BOXER 2.2D 04.06-
numery OEM:
CITROËN      0515 S9
FORD      1 372 498
FORD      1 386 188
FORD      1 434 432
FORD      1 539 837
FORD      1 723 700
FORD      6C1Q6B319AC
FORD      6C1Q6B319AD
FORD      6C1Q6B319AE
FORD      6C1Q6B319AF
FORD      BU3Q6B319AA
PEUGEOT      0515 S9

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 304 830 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.