Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 501 072 topran

Filtr oleju 501 072 TOPRAN

501 072 Filtr oleju TOPRAN
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

501 072

producent:

TOPRAN

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Materiał obudowy blacha stalowa
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu 
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 
Wysokość [mm] 89
średnica zewnętrzna [mm] 78
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 501 072 TOPRAN

numery OEM:
TOYOTA      15600 25010
TOYOTA      15600 41010
TOYOTA      15601 44011
TOYOTA      15601 96001
TOYOTA      90915 03002
TOYOTA      90915 03005
TOYOTA      90915 20001
TOYOTA      90915 20002
TOYOTA      90915 20003
TOYOTA      90915 20004
TOYOTA      90915 40001
TOYOTA      90915 TB001
TOYOTA      90915 YZZB3
TOYOTA      90915 YZZB7
TOYOTA      90915 YZZD2
TOYOTA      90915 YZZD4
TOYOTA      90915 YZZJ3
TOYOTA      90915 YZZJ4
TOYOTA      95915 40001
MINI      1142 0 306 483
MINI      1142 7 791 059

Zastosowanie Filtr oleju 501 072 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 501 072 TOPRAN:

2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.