Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 501 675 topran

Rolka napinająca paska wieloklinowego 501 675 TOPRAN

501 675 Rolka napinająca paska wieloklinowego TOPRAN
166.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

501 675

producent:

TOPRAN

średnica zewnętrzna [mm] 70
Materiał Stal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dźwignią napinacza, rolką napinającą
Szerokość [mm] 26
Powierzchnia gładki

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 501 675 TOPRAN

Rolka napinająca pasek wielorowkowy pasuje do: BMW 3 (E46), 5 (E39), 7 (E38), X5 (E53); LAND ROVER RANGE ROVER III; MG MG ZT- T; OPEL OMEGA B 2.0D/2.5D/3.0D 08.98-08.12
numery OEM:
BMW      1128 2 248 483
BMW      1128 2 354 131
OPEL      63 40 543
VAUXHALL      93171384
LAND ROVER      PQG100330L
LAND ROVER      PQR000080

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 501 675 TOPRAN w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.