Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 700 123 topran

Cewka zapłonowa 700 123 TOPRAN

700 123 Cewka zapłonowa TOPRAN
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

700 123

producent:

TOPRAN

Ilość biegunów 4
Kształt obudowy wtyczki owalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 700 123 TOPRAN

Cewka zapłonowa pasuje do: DACIA DOKKER, DOKKER EXPRESS/MINIVAN, LODGY, LOGAN, LOGAN EXPRESS, LOGAN II, LOGAN MCV, SANDERO, SANDERO II; NISSAN KUBISTAR; RENAULT CLIO II 1.0-2.0 01.96-
numery OEM:
NISSAN      2244 800 QAC
RENAULT      2243 361 34R
RENAULT      7700 274 008
DACIA      2243 361 34R
DACIA      7700 274 008

Zastosowanie Cewka zapłonowa 700 123 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 700 123 TOPRAN:

2020-01-19
 5/5
tania i śmiga a nie mam lekkiej nogi
2019-09-29
 5/5
Ogólnie przebieg transakcji pozytywny, dobra jakość i niezła cena
2009-07-28
 5/5
Produkt po zainstalowaniu sprawuję się bez zarzutu. Jest znacznie tańszy od orginału. Polecam!!!

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.