Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 700 987 topran

Koło pasowe, wał korbowy 700 987 TOPRAN

700 987 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
185.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

700 987

producent:

TOPRAN

Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Liczba rowków 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 700 987 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: NISSAN INTERSTAR, PRIMASTAR; OPEL MOVANO A, VIVARO A; RENAULT ESPACE III, LAGUNA II, MASTER II, TRAFIC II 2.2D/2.5D 07.00-
numery OEM:
NISSAN      1230 300 Q0E
NISSAN      1230 300 Q0K
NISSAN      1230 300 QA7
NISSAN      1230 300 QAE
NISSAN      1230 300 QAH
NISSAN      1230 300 QAK
NISSAN      1230 300 QBB
OPEL      44 01 782
OPEL      44 11 109
OPEL      44 18 764
OPEL      44 30 600
OPEL      44 30 728
OPEL      44 33 562
OPEL      45 06 031
RENAULT      8200 207 436
RENAULT      8200 213 058
RENAULT      8200 468 081
RENAULT      8200 555 547
RENAULT      8200 664 438
RENAULT      8200 802 664
VAUXHALL      93161444
VAUXHALL      93196088
VAUXHALL      93198114

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 700 987 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.