Ograniczenia producenta | ATE | |
Długość [mm] | 155,3 | |
Wysokość [mm] | 68,5 | |
Grubość [mm] | 19,8 | |
Liczba piór | 4 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | przygotowany dla wskaźnika zużycia | |
Układ hamulcowy | Okładziny hamulcowe o zredukowanym pyleniu | |
Układ hamulcowy | również dla nawiercanych tarcz hamulcowych | |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R-02A1062/0919 | |
nr EAN | 3322938207540 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, DTEC COTEC GDB1498DTE TRW
BMW | 2 283 764 | |
BMW | 2 283 865 | |
BMW | 2 288 870 | |
BMW | 2 288 871 | |
BMW | 2 288 873 | |
BMW | 2 288 874 | |
BMW | 2 339 270 | |
BMW | 2 339 271 | |
BMW | 34 11 2 283 764 | |
BMW | 34 11 2 283 865 | |
BMW | 34 11 2 288 870 | |
BMW | 34 11 2 288 871 | |
BMW | 34 11 2 288 873 | |
BMW | 34 11 2 288 874 | |
BMW | 34 11 2 339 270 | |
BMW | 34 11 2 339 271 | |
BMW | 34 11 6 753 668 | |
BMW | 34 11 6 761 283 | |
BMW | 34 11 6 761 284 | |
BMW | 34 11 6 763 089 | |
BMW | 34 11 6 763 591 | |
BMW | 34 11 6 764 437 | |
BMW | 34 11 6 764 438 | |
BMW | 34 11 6 764 540 | |
BMW | 34 11 6 767 191 | |
BMW | 34 11 6 767 580 | |
BMW | 34 11 6 776 161 | |
BMW | 34 11 6 781 873 | |
BMW | 34 11 6 783 542 | |
BMW | 34 11 6 784 129 | |
BMW | 34 11 6 794 913 | |
BMW | 34 11 6 794 916 | |
BMW | 34 11 6 794 917 | |
BMW | 34 11 6 794 918 | |
BMW | 34 11 6 794 920 | |
BMW | 6 753 668 | |
BMW | 6 761 283 | |
BMW | 6 761 284 | |
BMW | 6 763 089 | |
BMW | 6 763 591 | |
BMW | 6 764 437 | |
BMW | 6 764 438 | |
BMW | 6 764 540 | |
BMW | 6 767 191 | |
BMW | 6 767 580 | |
BMW | 6 776 161 | |
BMW | 6 781 873 | |
BMW | 6 783 542 | |
BMW | 6 784 129 | |
BMW | 6 794 913 | |
BMW | 6 794 916 | |
BMW | 6 794 917 | |
BMW | 6 794 918 | |
BMW | 6 794 920 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, DTEC COTEC GDB1498DTE TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, DTEC COTEC GDB1498DTE TRW:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.