Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, 586016 valeo

Filtr oleju 586016 VALEO

586016 Filtr oleju VALEO
 

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

586016

producent:

VALEO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 82,5
Wymiar gwintu M20x1.5
średnica zewnętrzna [mm] 90
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 71
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1
nr EAN 3276425860162
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 586017

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 586016 VALEO

numery OEM:
DAIHATSU      15601-87305-000
DAIHATSU      15601-87310-LOC
DAIHATSU      1560187305000
DAIHATSU      1560187310LOC
HONDA      04154-PR3-E00
HONDA      15200-PH1-004
HONDA      15200PH1004
HONDA      15220-PH1-014
HONDA      15220PH1014
HONDA      15400-611-003
HONDA      15400611003
HONDA      4154PR3E00
ISUZU      8942435020
MITSUBISHI      D001445
MITSUBISHI      K466201
MITSUBISHI      MD001450
MITSUBISHI      MD030795
MITSUBISHI      MD031805
MITSUBISHI      MD071462
MITSUBISHI      MD084693
OPEL      5650304
OPEL      650306
VAUXHALL      97209306

Zastosowanie Filtr oleju 586016 VALEO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 586016 VALEO:

2022-04-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-04-13
 5/5
Jak kupuję to tylko dobre części. Producent 586062 spełnia te warunki
2021-05-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-08-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-22
 5/5
zgodny z zamówieniem
2020-05-15
 5/5
Szybka dostawa części 586500 odbiór w paczkomacie

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.