Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, 586011 valeo

Filtr oleju 586011 VALEO

586011 Filtr oleju VALEO
15.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

586011

producent:

VALEO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 61
Wymiar gwintu M20x1.5
średnica zewnętrzna [mm] 69,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1,35
nr EAN 3276425860117
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 586011 VALEO

numery OEM:
NISSAN      15208-00QAG
NISSAN      1520800QAG
RENAULT      7700112686
RENAULT      7700869029
RENAULT      8200257642
DACIA      8200257642

Zastosowanie Filtr oleju 586011 VALEO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 586011 VALEO:

2020-05-15
 5/5
Szybka dostawa części 586500 odbiór w paczkomacie
2020-04-13
 5/5
Jak kupuję to tylko dobre części. Producent 586062 spełnia te warunki
2022-04-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-22
 5/5
zgodny z zamówieniem
2021-05-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-08-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.