Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » V40-99-0021 vemo

Korpus termostatu, EXPERT KITS + V40-99-0021 VEMO

V40-99-0021 Korpus termostatu, EXPERT KITS + VEMO
vemo V40-99-0021
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

V40-99-0021

producent:

VEMO

Temperatura otwarcia [°c] 89
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ciężar [kg] 0,3025
nr EAN 4046001456060

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu, EXPERT KITS + V40-99-0021 VEMO

Termostat cieczy chłodzącej (89°C, w obudowie) pasuje do: DACIA SOLENZA; NISSAN PRIMASTAR, PRIMERA; OPEL MOVANO A, VIVARO A; RENAULT CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, ESPACE III 1.9D/2.0/2.5D 01.96-
numery OEM:
NISSAN      11060-00Q0D
NISSAN      11060-AW300
NISSAN      11061-00QAD
OPEL      04 404 305
OPEL      44 04 305
OPEL      93 198 017
RENAULT      60 01 545 350
RENAULT      82 00 074 346
RENAULT      82 00 674 368
SUZUKI      17550-84CT0
SUZUKI      17550-84CT0-000
SUZUKI      17550-84CT1
SUZUKI      17550-84CT1-000
SUZUKI      17550-84CT2
SUZUKI      17550-84CT2-000
STANDARD      75640

Zastosowanie Korpus termostatu, EXPERT KITS + V40-99-0021 VEMO w samochodach:

Opinie Klientów o Korpus termostatu, EXPERT KITS + V40-99-0021 VEMO:

2020-07-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.