Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » tłumik Mazda CX-7 (ER) 2.5 MZR (ER10L) (2009.07-2013.03) 163km » 72301 walker
wybrany samochód: 
Mazda Cx-7 (er) 2.5 Mzr (er10l) (2009.07-2013.03) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tłumik 72301 WALKER

72301 Tłumik WALKER
walker 72301
Tłumik 72301
72301
walker 72301 Tłumik

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

72301

producent:

WALKER

Status produktu: Normalny
Długość [mm]1570
Ciężar [kg]9,010
Litera rozpoznawcza63
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez części do montażu
Gwarancja3 lata gwarancji
napełniony
nr EAN3277490723017

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tłumik 72301 WALKER

Tłumik układu wydechowego tył pasuje do: BMW 3 (E46) 1.6/1.9 12.97-07.06
numery OEM:
BMW      18107501686
BMW      18121712927

Zastosowanie Tłumik 72301 WALKER w samochodach:

Opinie Klientów o Tłumik 72301 WALKER:

Tomasz, zgierz
2021-02-01
 5/5
Jakość świetna
Robert, Legnica
2022-10-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, zgierz
2021-02-01
 5/5
Jakość świetna
Adam, Wilcza
2020-05-26
 5/5
Wahałem się przed zakupem 22693 producenta to ale wszystko jest w porządku

Tłumik wydechowy


Tłumik to w zasadzie grupa kilku pokrewnych elementów wchodzących w skład układu wydechowego pojazdu. Jego głównym celem jest prawidłowe (zgodne z obowiązującymi normami) przetwarzanie spalin wydobywających się z silnika oraz redukowanie generowanego przy tym hałasu.

Producenci stosują różne rozwiązania. Liczba tłumików dobierana jest tak, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy efektywnością pracy a kosztami produkcji i późniejszej eksploatacji.

Zwykle w układzie wydechowym stosuje się dwa albo trzy tłumiki wylotowe. Zazwyczaj są to tłumik przedni, środkowy i końcowy. Prócz tego w układzie występują: kolektor wylotowy, katalizator, rura wydechowa końcowa i inne.

Główną bolączką tych elementów jest zużycie wskutek postępującej korozji. Tłumik umiejscowiony jest pod podwoziem na zewnątrz pojazdu, w związku z tym, narażony jest na bardzo niekorzystne czynniki, takie jak stałe zawilgocenie, brud, sól (w warunkach zimowych) itp. Nie bez znaczenia są też uszkodzenia mechaniczne powstałe w kontakcie z podłożem.