Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » I11033YMT yamato

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I11033YMT Yamato

I11033YMT Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego Yamato
95.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I11033YMT

producent:

Yamato

Wymiar stożka [mm] 17,8
Zbieżność stożka 1/8
Rozmiar gwintu 1 M14x1.5
Rozmiar gwintu 2 M30x1.5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj gwintu z gwintem wewnętrznym
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
nr EAN 5900427507340

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I11033YMT Yamato

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: NISSAN PATROL GR IV, PATROL GR V 2.8D-4.2D 09.88-
numery OEM:
NISSAN      48570 01J10
zamienniki:
43-0897
brak
KAGER
QR5315S
brak
QUINTON

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I11033YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I11033YMT Yamato:

2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.