Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » I12087YMT yamato

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12087YMT Yamato

I12087YMT Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego Yamato
yamato I12087YMT
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12087YMT
I12087YMT
yamato I12087YMT Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego
44.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I12087YMT

producent:

Yamato

Wymiar stożka [mm] 14,65
Zbieżność stożka 1/10
Rozmiar gwintu 1 M14x1,50
Rozmiar gwintu 2 M20x1,50
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj gwintu z gwintem zewnętrznym
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
nr EAN 5900427508002

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12087YMT Yamato

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: TOYOTA 4 RUNNER III, HILUX V, HILUX VI, LAND CRUISER 90 2.2-3.4 03.89-10.05
numery OEM:
TOYOTA      45047 39215

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12087YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I12087YMT Yamato:

2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.