Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 20 92 6829 swag autoteile gmbh

Zestaw osłon, wał napędowy 20 92 6829 SWAG Autoteile GmbH

20 92 6829 Zestaw osłon, wał napędowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

20 92 6829

Długość [mm] 77
Materiał Polychloropren (Neopren)
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy Od strony koła
Ciężar [kg] 0,198
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 44
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688643544

skład zestawu:
99 83 0001 Smar molibdenowy
99 93 8758 Opaska zaciskowa
99 93 8763 Opaska zaciskowa
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 20 92 6829 SWAG Autoteile GmbH

Osłona przegubu tył/zewnątrz (fi: 30/44) (dł.77) pasuje do: BMW 3 (E46) 1.6-2.2 12.97-12.07
numery OEM:
BMW      33 21 1 229 590

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 20 92 6829 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 20 92 6829

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.