Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » SP-838 alco

Filtr oleju SP-838 ALCO

SP-838 Filtr oleju ALCO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-838

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 120,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 93,5
Rozmiar gwintu 1 3/4-16UNF
nr EAN 5294512100388

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-838 ALCO

numery OEM:
FORD      1556297
FORD      2724E-6714B
FORD      2724E-6714C
FORD      692M-6714AA
MERCEDES-BENZ      0011844725
MERCEDES-BENZ      0011844825
MERCEDES-BENZ      0021848701
MERCEDES-BENZ      0021849001
MERCEDES-BENZ      6031840025
MERCEDES-BENZ      6031840125

Zastosowanie Filtr oleju SP-838 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-838 ALCO:

2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2020-02-09
 5/5
OK
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2019-10-23
 5/5
ok
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.