Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | LS 9 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 62 | |
Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 71 | |
Wysokość [mm] | 114 | |
Wymiar gwintu | 3/4-16 UNF | |
średnica zewnętrzna [mm] | 93 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z zaworem zwrotnym | |
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] | 0,6 | |
nr EAN | 4011558711207 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju W 930/9 MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
0011844725, 0011844825, 0021848701, 0021849001, 6031840025, 6031840125, A0011844725, A0011844825, A0021848701, A0021849001, A6031840025, A6031840125
MERCEDES-BENZ | 001 184 47 25 | |
MERCEDES-BENZ | 001 184 48 25 | |
MERCEDES-BENZ | 002 184 87 01 | |
MERCEDES-BENZ | 002 184 90 01 | |
MERCEDES-BENZ | 603 184 00 25 | |
MERCEDES-BENZ | 603 184 01 25 | |
MERCEDES-BENZ | A 001 184 47 25 | |
MERCEDES-BENZ | A 001 184 48 25 | |
MERCEDES-BENZ | A 002 184 87 01 | |
MERCEDES-BENZ | A 002 184 90 01 | |
MERCEDES-BENZ | A 603 184 00 25 | |
MERCEDES-BENZ | A 603 184 01 25 | |
TALBOT | 00 050 413 15 | |
TALBOT | 00 050 579 57 | |
TALBOT | 00 752 214 05 | |
TALBOT | 00 752 214 81 | |
TALBOT | 5 041 315 | |
TALBOT | 5 057 957 | |
TALBOT | 75 221 405 | |
TALBOT | 75 221 481 | |
GAZ | 40522-1109013 |
Zastosowanie Filtr oleju W 930/9 MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju W 930/9 MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.
Producent filtrów samochodowych, firma Mann+Hummel powstała w pierwszej połowei XX wieku i obecnie jest producentem dostarczającym filtry powietrza, filtry oleju, filtry paliwa oraz filtry kabinowe do większości znanym marek samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.
Mann+Hummel w trakcie swojej ekspansji włączała do swoich zasobów lokalnych producentów filtrów do samochodów, miedzy innymi polskiego Filtrona, którego jest właścicielem.
Wytwarzane w zakładach Mann+Hummel filtry cieszą się uznaniem mechaników samochodowych oraz posiadaczy samochodów na całym świecie. Filtry Mann łączą fachową wiedzę i doświadczenie w szerokiej ofercie klasy OE