Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » SP-873 alco

Filtr oleju SP-873 ALCO

SP-873 Filtr oleju ALCO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-873

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 119,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 78,5
Rozmiar gwintu 1 M20X1,5
nr EAN 5294512100722

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-873 ALCO

numery OEM:
FORD      5003456
FORD      5004388
FORD      A770X6714GA
FORD      A770X6714HA
FORD      A770X6714JA
FORD      A780X6714BA
FORD      A780X6714GA
FORD      A780X6714HA
ISUZU      8-94412-815-0
MAZDA      0222-14-300
MAZDA      0813-23-802
MAZDA      0813-23-802A
MAZDA      0813-23-802B
MAZDA      0866-23-802
MAZDA      8FG1-23-802

Zastosowanie Filtr oleju SP-873 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-873 ALCO:

2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-10-23
 5/5
ok
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
2020-02-09
 5/5
OK
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.