Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-01-112E ashika

Filtr oleju 10-01-112E ASHIKA

10-01-112E Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-01-112E
Filtr oleju 10-01-112E
14.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-01-112E

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 100
średnica zewnętrzna [mm] 94
Średnica zabudowy [mm] 71
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 x 16
nr EAN 8033001186918

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-01-112E ASHIKA

numery OEM:
CHRYSLER      05281090
CHRYSLER      4796174
CHRYSLER      5281090
CHRYSLER      5281090AB
DODGE      05281090
DODGE      5281090
MITSUBISHI      MD308302
NISSAN      15208-9C600
NISSAN      15208-BN300
NISSAN      15208-BN30A
NISSAN      1520880W00
NISSAN      15208D9705
NISSAN      15208W1103
NISSAN      15208W1105
NISSAN      15208W1106
NISSAN      15208W1111
NISSAN      15208W1116
NISSAN      A5208-W1103
NISSAN      A5208-W1106
RENAULT      5001869771
JEEP      04796174
JEEP      05003594AA
JEEP      5003594AA
GONOW      710020002

Zastosowanie Filtr oleju 10-01-112E ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-01-112E ASHIKA:

2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.