Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1311012 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1311012 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1311012 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1311012
Filtr oleju J1311012
27.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

J1311012

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 97
średnica zewnętrzna [mm] 93
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 - 16UNF
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zaworu AGR
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131000
nr EAN 4029416013905

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1311012 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: NISSAN 280ZX,ZXT, ALMERA I, BLUEBIRD, CHERRY III, LAUREL, PATHFINDER I, PATROL GR IV, PATROL III/1, PATROL III/2, PICK UP, PRIMERA, SERENA, SILVIA 1.6-4.2 10.78-05.02
numery OEM:
FORD      5014055
GMC      93156669
NISSAN      15208-D9700
NISSAN      15208-D9705
NISSAN      15208-W1103
NISSAN      15208-W1104
NISSAN      15208-W1105
NISSAN      15208-W1106
NISSAN      15208-W1111
NISSAN      15208-W1113
NISSAN      15208-W1116
NISSAN      A5208-W1103
NISSAN      A5208-W1106
NISSAN      A5208-W1106-01
NISSAN      AY100-NS008
TOYOTA      15600-96001

Zastosowanie Filtr oleju J1311012 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.