Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Wysokość [mm] | 89,5 |
Wymiar gwintu | 3/4-16 UNF |
średnica zewnętrzna [mm] | 93,5 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 72,5 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 62 |
nr EAN | 5904608045676 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OP 567/3 FILTRON WIX
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
CUB, MAXUS, V80 Skrzynia, V80, G10, G10 Skrzynia, T60
1520880W00, 152089C600, 15208BN30A, 15208D9705, 15208W1103, 15208W1106, 15208W1111, 15208W1113, 15208W1116, A5208W1103, A5208W1106, A5208W110601
ALFA ROMEO | 116090603000 | |
FORD | 5014 055 | |
MAZDA | 1N01-14302 | |
NISSAN | 15208-80W00 | |
NISSAN | 15208-9C600 | |
NISSAN | 15208-BN30A | |
NISSAN | 15208-D9705 | |
NISSAN | 15208-W1103 | |
NISSAN | 15208-W1106 | |
NISSAN | 15208-W1111 | |
NISSAN | 15208-W1113 | |
NISSAN | 15208-W1116 | |
NISSAN | A5208-W1103 | |
NISSAN | A5208-W1106 | |
NISSAN | A5208-W1106-01 | |
TOYOTA | 15600-96001 | |
VAG | J15 600 250 10 | |
FORD USA | E8NN-6714-CA |
Zastosowanie Filtr oleju OP 567/3 FILTRON WIX w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju OP 567/3 FILTRON WIX:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.