Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Długość [mm] | 100 |
średnica zewnętrzna [mm] | 94 |
Średnica zabudowy [mm] | 71 |
Gwint wewnętrzny [mm] | 3/4 x 16 |
nr EAN | 8033001061574 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju FO-112E JAPANPARTS
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
VOYAGER IV, 300M, NEON II, PT CRUISER, SEBRING, CROSSFIRE, 300C
GRAND CHEROKEE II, CHEROKEE, GRAND CHEROKEE III, COMMANDER, COMPASS, PATRIOT, WRANGLER III
LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER
M500, QUARGO, APE MINI, APE CLASSIC, APE CALESSINO, APE 50, APE 50 Skrzynia
NEON II, CARA, VIPER, CALIBER, AVENGER, CHARGER, DAKOTA
152089C600, 15208BN300, 15208BN30A, 1520880W00, 15208D9705, 15208W1103, 15208W1105, 15208W1106, 15208W1111, 15208W1116, A5208W1103, A5208W1106
05281090, 4796174, 5281090, 5281090AB
04796174, 05003594AA, 5003594AA
05281090, 5281090
CHRYSLER | 05281090 | |
CHRYSLER | 4796174 | |
CHRYSLER | 5281090 | |
CHRYSLER | 5281090AB | |
DODGE | 05281090 | |
DODGE | 5281090 | |
MITSUBISHI | MD308302 | |
NISSAN | 15208-9C600 | |
NISSAN | 15208-BN300 | |
NISSAN | 15208-BN30A | |
NISSAN | 1520880W00 | |
NISSAN | 15208D9705 | |
NISSAN | 15208W1103 | |
NISSAN | 15208W1105 | |
NISSAN | 15208W1106 | |
NISSAN | 15208W1111 | |
NISSAN | 15208W1116 | |
NISSAN | A5208-W1103 | |
NISSAN | A5208-W1106 | |
RENAULT | 5001869771 | |
JEEP | 04796174 | |
JEEP | 05003594AA | |
JEEP | 5003594AA | |
GONOW | 710020002 |
Zastosowanie Filtr oleju FO-112E JAPANPARTS w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju FO-112E JAPANPARTS:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.