Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1311021 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1311021 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1311021 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1311021
 

    Ocena:
numer części:

J1311021

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 95
średnica zewnętrzna [mm] 94
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 - 16UNF
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131000
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
nr EAN 4029416013974

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1311021 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: CHEVROLET S10; CHRYSLER 300C, CIRRUS, SEBRING, STRATUS, VOYAGER III, VOYAGER IV; DODGE CARAVAN, CHALLENGER, STRATUS; JEEP COMMANDER, GRAND CHEROKEE I 1.7-6.4 10.94-
numery OEM:
CHRYSLER      0000K04796174
CHRYSLER      0000KMD353795
CHRYSLER      00K05281090AB
CHRYSLER      00K05281090BB
CHRYSLER      05003594AA
CHRYSLER      05281090
CHRYSLER      05281090BA
CHRYSLER      K03549957
CHRYSLER      K04796174
CHRYSLER      K05003594AA
CHRYSLER      K05013780AA
CHRYSLER      K05281090
CHRYSLER      K05281090AB
CHRYSLER      K05281090BA
CHRYSLER      K53020311
CHRYSLER      KMD308302
CHRYSLER      MD308302
CHRYSLER      MD333200
CHRYSLER      MD353795
FIAT      00K05281090BB
FIAT      K05281090BA
LANCIA      00K05281090BA
MITSUBISHI      MD129809
MITSUBISHI      MD353795
NISSAN      15208-9C600
NISSAN      15208-BN300
NISSAN      15208-BN30A
JEEP      MD308302

Zastosowanie Filtr oleju J1311021 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.