Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 112-4PK845 ashika

Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK845 ASHIKA

112-4PK845 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-4PK845

producent:

ASHIKA

Parametr 4PK0845
Ilość żeber 4
Długość [mm] 845
nr EAN 8033001462081

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK845 ASHIKA

numery OEM:
HONDA      38920-P2T-003
HONDA      38920-P3F-003
HONDA      38920-P3F-004
HONDA      38920-PW0-G01
HONDA      38920-PW0-G02
HONDA      38920P3F505
HONDA      38920PW0G03
HONDA      56992-P1J-E01
HONDA      56992-P2A-003
HONDA      56992-P2A-004
NISSAN      11920-V7301
NISSAN      11920V7300
NISSAN      11920V7311
NISSAN      11950-53J10
NISSAN      11950-53J20
NISSAN      11950-70J00
NISSAN      11950-70J05
NISSAN      AY14040845
SUBARU      809214470
SUBARU      809214550
TOYOTA      90916-02364
TOYOTA      90916023648P
HYUNDAI      25212-26000
HYUNDAI      2521226001
HYUNDAI      2521226021
HYUNDAI      26212-26000
KIA      0K2FT15908
KIA      2521226000

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK845 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK845 ASHIKA:

2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.