Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » FT5914 coopersfiaam filters

Filtr oleju FT5914 COOPERSFIAAM FILTERS

FT5914 Filtr oleju COOPERSFIAAM FILTERS
 

    Ocena:
numer części:

FT5914

średnica zewnętrzna [mm] 76
Gwintowana złączka 3/4"-16
Wysokość [mm] 74
nr EAN 8012658076490

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju FT5914 COOPERSFIAAM FILTERS

numery OEM:
FORD      1007705
FORD      1007706
FORD      1070521
FORD      1455760
FORD      1667890
FORD      1678162
FORD      1682366
FORD      1714387
FORD      1883037
FORD      1911897
FORD      7S7G6714A1A
FORD      7S7G6714AA
FORD      7S7G6714BA
FORD      7S7G6714BB
FORD      7S7G6714CA
FORD      96MM6714A1A
FORD      96MM6714A2A
FORD      96MM6714B1A
FORD      BM5G6714AA
FORD      EM5G6714AA
IVECO      J1313021
MAZDA      1E0514302
MAZDA      1E0514302A
MAZDA      1E0514302B
MAZDA      1E0514302E
MAZDA      1E0514302E9A
MAZDA      1E0614302
MAZDA      C20114302
PEUGEOT      1109Q6
SAAB      109144445
SAAB      914444
SAAB      9144445
SAAB      930957
SAAB      9309576
SAAB      93186554
SAAB      932037
SAAB      9320375
SAAB      S3298R
VOLVO      30711616
VOLVO      30731879
VOLVO      30777487
VOLVO      31330050
VOLVO      31339023
AC      X148
AC      X4290E
AC      X4316E

Zastosowanie Filtr oleju FT5914 COOPERSFIAAM FILTERS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

COOPERSFIAAM FILTERS