Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 152071761637 magneti marelli

Filtr oleju 152071761637 MAGNETI MARELLI

152071761637 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

71761637

numer części:

152071761637

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 76,5
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu UNF 3/4"-16
Średnica 1 [mm] 70
Średnica 2 [mm] 62
średnica zewnętrzna [mm] 76,5
nr EAN 8001063564463

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071761637 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
FORD      1007705
FORD      1007706
FORD      1070521
FORD      1455760
FORD      1667890
FORD      1678162
FORD      1682366
FORD      1714387
FORD      1883037
FORD      7S7G6714AA
FORD      7S7G6714CA
FORD      96MM6714B1A
FORD      97MM6714B1A
FORD      BM5G6714AA
MAZDA      1E0514302
MAZDA      1E0514302A
MAZDA      1E0514302B
MAZDA      1E0514302C
MAZDA      1E0514302D
MAZDA      1E0514302E
MAZDA      1E0614302
VOLVO      30731879
VOLVO      30777486
VOLVO      30777487
VOLVO      31339023

Zastosowanie Filtr oleju 152071761637 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 152071761637 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.