Ciężar [kg] | 0,92 | |
nr EAN | 5012759110201 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna WP2270 DELPHI
FORD | 1001889 | |
FORD | 1059843 | |
FORD | 1213357 | |
FORD | 1673519 | |
FORD | 95VW8591AA | |
FORD | 95VW8591AB | |
FORD | EPW2174 | |
FORD | ME95VW8591A1A | |
MERCEDES-BENZ | 000.200.03.01 | |
SEAT | 021.121.004 | |
SEAT | 021.121.004A | |
SEAT | 021.121.004V | |
SEAT | 021.121.004X | |
VOLKSWAGEN | 021.121.004 | |
VOLKSWAGEN | 021.121.004A | |
VOLKSWAGEN | 021.121.004AX | |
VOLKSWAGEN | 021.121.004V | |
VOLKSWAGEN | 021.121.004X | |
VOLKSWAGEN | 021.121.019A | |
VOLKSWAGEN | 021.121.019B |
Zastosowanie Pompa wodna WP2270 DELPHI w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.