Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna QCP3155 QUINTON
AUDI | 021 121 004 | |
AUDI | 021 121 004A | |
AUDI | 021 121 004V | |
AUDI | 021 121 004X | |
FORD | 1 001 889 | |
FORD | 1 059 843 | |
FORD | 1 213 357 | |
FORD | 1001889 | |
FORD | 1059843 | |
FORD | 1213357 | |
FORD | 1673519 | |
FORD | 95VW-8591-AA | |
FORD | 95VW-8591-AB | |
FORD | EPW2174 | |
FORD | ME95VW-8591-A1A | |
FORD | RM95VW-8591-AA | |
MERCEDES-BENZ | 000 200 03 01 | |
MERCEDES-BENZ | 000 200 07 01 | |
SEAT | 021 121 004X | |
VOLKSWAGEN | 021 121 004 | |
VOLKSWAGEN | 021 121 004A | |
VOLKSWAGEN | 021 121 004V | |
VOLKSWAGEN | 021 121 004X | |
VAG | 021 121 004 | |
VAG | 021 121 004A | |
VAG | 021 121 004V | |
VAG | 021 121 004X |
Zastosowanie Pompa wodna QCP3155 QUINTON w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.