nr EAN | 8430632011815 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna A181 DOLZ
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
021121004, 021121004A, 021121004V, 021121004X, 1213357, 21121004, 95VW8591AA
1001889, 1059843, 1213357, 1673519, 21121004, 93VW8591AA, 95VW8591AA, ME95VW8591A1A, RM95VW8591AA
0002000301, 0002000701, 1213357, 21121004, 95VW8591AA
021121004, 021121004A, 021121004V, 021121004X, 1213357, 21121004, 95VW8591AA
FORD | 1001889 | |
FORD | 1059843 | |
FORD | 1213357 | |
FORD | 1673519 | |
FORD | 21121004 | |
FORD | 93VW8591AA | |
FORD | 95VW8591AA | |
FORD | ME95VW8591A1A | |
FORD | RM95VW8591AA | |
MERCEDES-BENZ | 0002000301 | |
MERCEDES-BENZ | 0002000701 | |
MERCEDES-BENZ | 1213357 | |
MERCEDES-BENZ | 21121004 | |
MERCEDES-BENZ | 95VW8591AA | |
SEAT | 021121004 | |
SEAT | 021121004A | |
SEAT | 021121004V | |
SEAT | 021121004X | |
SEAT | 1213357 | |
SEAT | 21121004 | |
SEAT | 95VW8591AA | |
VOLKSWAGEN | 021121004 | |
VOLKSWAGEN | 021121004A | |
VOLKSWAGEN | 021121004V | |
VOLKSWAGEN | 021121004X | |
VOLKSWAGEN | 1213357 | |
VOLKSWAGEN | 21121004 | |
VOLKSWAGEN | 95VW8591AA |
Zastosowanie Pompa wodna A181 DOLZ w samochodach:
Opinie Klientów o Pompa wodna A181 DOLZ:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.