Tryb pracy | mechaniczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym pompy wodnej |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem zębatym |
Koła pasowe | bez koła pasowego |
Nowa część | |
niewymagany zwrot starej części | |
Przestrzegać ilości napełnienia systemu | |
Rodzaj korpusu | Obudowa aluminiowa |
Materiał wirnika pompy wody | Tworzywo sztuczne |
Średnica koła łopatkowego [mm] | 65 |
Liczba skrzydeł | 8 |
Liczba łączników flanszy | 3 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 100 112 TOPRAN
FORD | 1 001 889 | |
FORD | 1 059 843 | |
FORD | 1 213 357 | |
FORD | 1 673 519 | |
FORD | 95VW8591A1A | |
FORD | 95VW8591AA | |
FORD | 95VW8591AB | |
FORD | EPW2174 | |
MERCEDES-BENZ | 000 200 03 01 | |
MERCEDES-BENZ | 000 200 07 01 | |
MERCEDES-BENZ | A000 200 03 01 | |
MERCEDES-BENZ | A000 200 07 01 | |
VOLKSWAGEN | 021 121 004 | |
VOLKSWAGEN | 021 121 004A | |
VOLKSWAGEN | 021 121 004AV | |
VOLKSWAGEN | 021 121 004AX | |
VOLKSWAGEN | 021 121 004V | |
VOLKSWAGEN | 021 121 004X |
Zastosowanie Pompa wodna 100 112 TOPRAN w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.