Wersja wzmocniona | |
nr EAN | 8430632181792 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna R179 DOLZ
MITSUBISHI | 30855991 | |
MITSUBISHI | 3287751 | |
MITSUBISHI | 3343093 | |
MITSUBISHI | 3344251 | |
MITSUBISHI | 3345626 | |
MITSUBISHI | 4409162 | |
MITSUBISHI | 7701473365 | |
MITSUBISHI | M345611 | |
MITSUBISHI | M855991 | |
MITSUBISHI | MW3062164 | |
MITSUBISHI | MW30889138 | |
OPEL | 4404098 | |
OPEL | 4409162 | |
OPEL | 4502759 | |
OPEL | 9112098 | |
OPEL | 91160212 | |
OPEL | 95519567 | |
RENAULT | 210107370R | |
RENAULT | 30855991 | |
RENAULT | 3287751 | |
RENAULT | 3343093 | |
RENAULT | 3344251 | |
RENAULT | 3345626 | |
RENAULT | 4409162 | |
RENAULT | 6001545345 | |
RENAULT | 7701462809 | |
RENAULT | 7701463111 | |
RENAULT | 7701463397 | |
RENAULT | 7701464502 | |
RENAULT | 7701464736 | |
RENAULT | 7701465816 | |
RENAULT | 7701466578 | |
RENAULT | 7701468491 | |
RENAULT | 7701473365 | |
RENAULT | 8200419029 | |
RENAULT | 8660002090 | |
RENAULT | 8671017742 | |
SUZUKI | 1740084CT0 | |
VAUXHALL | 9112098 | |
VAUXHALL | 91160212 | |
VAUXHALL | 95519567 | |
VOLVO | 30621264 | |
VOLVO | 30855991 | |
VOLVO | 31422416 | |
VOLVO | 3242084 | |
VOLVO | 3287751 | |
VOLVO | 32877516 | |
VOLVO | 3343093 | |
VOLVO | 33430935 | |
VOLVO | 3344251 | |
VOLVO | 33442518 | |
VOLVO | 3344302 | |
VOLVO | 33448275 | |
VOLVO | 33448317 | |
VOLVO | 3345626 | |
VOLVO | 33456260 | |
VOLVO | 4409162 | |
VOLVO | 7701473365 | |
DACIA | 210107370R | |
DACIA | 6001545345 | |
DACIA | 7701473365 |
Zastosowanie Pompa wodna R179 DOLZ w samochodach:
Opinie Klientów o Pompa wodna R179 DOLZ:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.