Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0025 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0025 QUINTON

 

    Ocena:
numer części:

QFL0025

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:88,5
Wymiar gwintu:UNF 3/4''-16
średnica zewnętrzna [mm]:95,5
Rodzaj zaworu:zawór ograniczający cisnienie
Rodzaj filtra:Filtr przykręcany
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z zaworem zwrotnym
Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]:71,5

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0025 QUINTON

numery OEM:
FIAT      5964796
FIAT      5951865
FIAT      5951685
FIAT      4434790
FORD      A820X6714RA
FORD      5 000 860
FORD      1 137 368
FORD      1 498 021
FORD      1 498 020
FORD      5 010 665
MERCEDES-BENZ      605411880001
MERCEDES-BENZ      605417880001
NISSAN      114932108
RENAULT      7701 008 698
RENAULT      7701 029 278
RENAULT      5001846635
RENAULT      5000790022
RENAULT      7700 640 175
VOLVO      807180
VOLKSWAGEN      021115351A
VAG      021115351A
AC      X565
AC      X35
AC      X19
AC      SF
GLAS      11422189823
GLAS      1003000800690
GLAS      1003000800691

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0025 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.