Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0063 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0063 QUINTON

 

    Ocena:
numer części:

QFL0063

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:76,3
Wymiar gwintu:M 20X1,5
średnica zewnętrzna [mm]:76,7
Rodzaj zaworu:zawór ograniczający cisnienie
Rodzaj filtra:Filtr przykręcany
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z zaworem zwrotnym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0063 QUINTON

numery OEM:
ALFA ROMEO      46519728
ALFA ROMEO      60612882
ALFA ROMEO      60621830
ALFA ROMEO      60621890
ALFA ROMEO      606218900
ALFA ROMEO      60655594
ALFA ROMEO      60810852
FIAT      46402457
FIAT      46423474
FIAT      46468378
FIAT      46805832
FIAT      46808398
FIAT      60612882
FIAT      606128821
FIAT      60621890
FIAT      60657858
FIAT      7604770
FORD      1 137 345
LANCIA      46805832
LANCIA      60814435
AC      X534
AC      X88

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0063 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.